Bryan Bennett werkte voor een moeilijk merk in de sociale casinowereld. Tijdens zijn tijd bij het bedrijf had hij te maken met wat hij ‘800 pond gorilla’s’ noemt. Deze ervaring kan van cruciaal belang zijn voor zijn huidige inspanningen om van Betfred USA Sports een van de toonaangevende merken voor sportweddenschappen te maken.
Bryan Bennett verdiende geld van Betfred USA Sports
Gaming-bedrijven kochten en fuseerden met elkaar tijdens de sociale casino-boom in het begin van de jaren 2010. Dit was te danken aan de investering van Caesars Interactive in 2009 in Playtika; dit zorgde voor een enorme toename van het aantal potentiële gamers. Verschillende andere gamingbedrijven werden tegen aanzienlijke veelvouden verkocht, waaronder DoubleDown, Big Fish Games, Product Madness en Buffalo Studios.
Marktleiders nemen vaak kleinere challengers over om hun positie verder te versterken. Dit leidt ertoe dat andere bedrijven strijden om marktaandeel.
Bryan Bennett trad toe tot de gokautomaatmarketing als vice-president nadat hij Kabam, een maker van strategiespellen, en Booyah, een uitgever van casual games, had verlaten. Na te hebben samengewerkt met Rocketplay, een andere slotmaker, heeft AGS, wat staat voor Alice Games Systems, het bedrijf uiteindelijk overgenomen. Met zijn overstap naar een carrière om echt geld, werd Bennett een van de vele concurrenten tegen traditionele casino-exploitanten in de LA-regio.
Sportwedden in de USA
In 2019 trad hij toe tot de groeiende sportweddenschappen in de Verenigde Staten als Chief Operating Officer van Betfred USA Sports. Daarvoor werkte hij bij de interactieve divisie van AGS en daarna als belegger en adviseur.
Bennett is van mening dat sportweddenschappen en sociale casinospellen verschillende doelgroepen aanspreken. Hij is ook van mening dat de impact van sportweddenschappen op de gevestigde kansspelindustrieën met echt geld meer transformerend en ontwrichtend is. Bennett zegt dat de dynamiek van deze twee markten vergelijkbaar is.